998. В книгоиздаването всичко е комерсиално!

Когато гръм удари... | Иван Богданов

След вчерашния ден на поезията и възторжените дитирамби във Фейсбук, днес е време да се приземим.

В света на професионалното книгоиздаване ВСИЧКО е комерсиално. 

Целта на едно издателство е ясна – ПАРИ – КНИГИ – ПАРИ прим. Няма друга цел. Няма друг начин да съществува едно издателство, ако не продава успешно стоката си (в случая книги) от които да печели пари за наеми, заплати, консумативи и нови книги.

Всички издателства, които познавам работят така. Всъщност така работят и всички фирми с изключение на соросоидните НПО-та.

Затова избийте от главата си налаганите с години заблуди, че е срамно да си комерсиален. Комерсиален в случая е по-скоро професионален. Нормално е един автор да иска да получава пари за своя труд. Както всеки друг човек на Земята.

Нормално е и, за да се получат тези пари, да се положи труд. Не можете да очаквате, че само защото сте отделили известно време да напишете нещо, то то има някаква стойност – емоционална и финансова за някой друг.

Но всички тези неща ги знаете и няма да се повтарям. Това, на което искам да наблегна:

ПИСАТЕЛ Е ПРОФЕСИЯ!

Вярно не е на пълен работен ден (поне за повечето), не е толкова добре платена, но всичко останало е като на всяка друга работа – иска се отговорно отношение. Иска се спазване на срокове, качество, участия и всякакви други неща. Ако представата Ви за писателстването е да стоите вкъщи и да пишете, а някой някъде да ви прави известен – това не е за Вас.

Помислете добре – дали искате да работите това или просто да си пишете за разпускане, а ако стане нещо, стане.

П.С. Търсим писатели! Автори си имаме много.

 


2017-03-22

Питай знаещите

Специалистите в областта на писане, издаване и продаване на книги, ще отговорят на вашите въпроси

Абонамент

(скоро)

Сбъдни мечтата си, издай своя книга! Мечта за книга"(http://dreambook.bg)