Фондация Буквите
Контакти Поща
Пишете ни     

Литературен

сайт

Книжарница

КНИГИТЕ

Електронни

книги

Алманах

"Нова българска литература"

Издателство
"Буквите"
Мечта за книга
Електронен журнал  
  Най-нови (0)
  Последни отзиви (0)
  Първи публикации
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
  Последнo прочетени
Препоръчано   .
Препоръчано
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
.
.
Автори   .
  По азбучен ред
  Нови автори
.
.
Преводи и чужд.език   .
  По раздели
  Преводачи
.
.
Други   .
  Фотоархив (ново)
  Видеоархив (ново)
  Реклама
  Статистика
Оn-line помощ
  info@bukvite.bg

Клуб 'Буквите'
.
.
 
ТЪРСЕНЕ   


Разширено търсене
Google Analytic
 
Когато гръм удари...  
1046. Моята първа книга: Никой нищо не Ви е длъжен!

Това е урокът, който най-трудно се усвоява от авторите. Всеки от тях смята, че като е написал нещичко, веднага трябва някой издател да го издаде, а читателите да изкупят тиража (и да пуснат възторжени отзиви!).

Всъщност никой, за нищо, не Ви е длъжен!

Този урок го научих в на гърба си. През 2004-та година Буквите се пръскаше по шевовете от автори и посетители. Дневно се публикуваха над 100 произведения, а четенията бяха с хиляди. Всичко това отнемаше много време за администриране, а и искаше скъп хостинг. Опитахме се да въведем членски внос от ЦЕЛИ ДВА ЛЕВА месечно. И по сбирките, които регулярно правехме, хората поръчваха по цяла маса ядене и пиене и казваха: Абе, Иване, нали виждаш че нямам пари, откъде да ти намеря два лева месечно.

Тогава разбрах, че никой не ми е длъжен. Това, че съм направил сайт, че го поддържам, че се мъча да издавам сборници, да подпомагам автори… - и какво от това. Геният го е казал много добре преди повече от век – „Имал си бол пари – дал си!“.

Да се върнем на темата – никой с нищо не Ви е длъжен. Нито издателите са длъжни да Ви издават (дори и да Ви прочетат мейла, особено ако е много неясно написан), нито читателите да купят книгата, нито дори някой е длъжен да прочете нещо ваше в интернет и да го хареса.

За да заинтригувате останалите, трябва да им предложите нещо, от което те да имат интерес – на читателите интересен текст, а на издателите – възвращаемост на инвестициите.

Това става с много работа – повишаване на нивото на писане, следене на литературните тенденции, за да сте адекватни на пазара, работа в социалните мрежи, за да научат потребителите името Ви и ужасно много други неща.

И аз не ги знам всички, затова постоянно опитвам все нови и нови.

Знам само едно – ако постоянно мрънкате на стената си как живеем в Чалгария, как никой не (иска да Ви) чете, как издателите издават само разни некадърници – гарантирано животът Ви няма да се промени към по-добро.

Затова, ако сте решили да навлезете сериозно на литературния пазар, започнете със следните неща:

  1. Получете адекватна оценка какво всъщност е литературното Ви ниво спрямо конкуренцията. Допитайте се до специалисти (не до приятели по чашка), почетете актуални и продаваеми автори.
  2. Постарайте се да определите своята известност. Ако при търсене в Гугъл не излиза почти нищо за вас, а във Фейсбук имате стотина приятели и то не от литературните среди, явно имате да извървите още много път.
  3. Овладейте комуникацията – с читатели, с други писатели, с издатели. Времето е пари и никой няма да отдели от своето време, за да прочете творчеството Ви, ако сте го отблъснали с първите няколко коментара
  4. Приемете, че това не е спринт, а маратон – за да пробиете като автор и да не се загубите след първата си книга се изисква много, разнопосочна и най-вече –дългосрочна работа! 
  2017-07-10
 

 

Сподели във Facebook
Предишнa колонка     Следваща колонка
Човешката биография - вълнуващ роман За вдъхновението, демоните и творчеството
 
Коментари
За да можете да въвеждате коментари, трябва да бъдете логнат чрез бутона "Connect with Facebook".