Фондация Буквите
Контакти Поща
Пишете ни     

Литературен

сайт

Книжарница

КНИГИТЕ

Електронни

книги

Алманах

"Нова българска литература"

Издателство
"Буквите"
Мечта за книга
Електронен журнал  
  Най-нови (1)
  Последни отзиви (0)
  Първи публикации
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
  Последнo прочетени
Препоръчано   .
Препоръчано
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
.
.
Автори   .
  По азбучен ред
  Нови автори
.
.
Преводи и чужд.език   .
  По раздели
  Преводачи
.
.
Други   .
  Фотоархив (ново)
  Видеоархив (ново)
  Реклама
  Статистика
Оn-line помощ
  info@bukvite.bg

Клуб 'Буквите'
.
.
 
ТЪРСЕНЕ   


Разширено търсене
Google Analytic
 
Когато гръм удари...  
1028. Тук деликатните не оцеляват!

За тази колонка ме посети всеобщото негодувание срещу поредното риалити шоу – в случая „Гласът на България“.

Истината е една. В подобни конкурси печелят не най-добрите, а най-атрактивните пред публиката. То затова е шоу, а не певчевски конкурс.

И ако в момента се запитвате – а защо това мен трябва да ме интересува, се замислете за следното: Тези, които ще купят вашите книги, не са някакви свръхинтелигенти, живеещи някъде вдън гори и неповлияни от медиите. Не, това са същите хора, които изпращат СМС-и в подобни конкурси.

Затова, ако искате да продавате своите книги, трябва да се научите да бъдете атрактивни! Да сте активни в социалните мрежи, да говорите /и рецитирате/ свободно пред публика, да се рекламирате – себе си и книгите си.

Добри примери в това отношение – много: Августин Господинов, Константин Трендафилов, Емил Конрад, новата звезда Стан и прочие и прочие.

Съвременните медии, в частност Интернет и Фейсбук силно промениха ролята на автора. Ако преди стигаха само няколко интервюта във вестниците, сега, за да бъде един автор успешен, се изисква много повече работа. Причините са много, но основната е една – конкуренцията също има достъп до медиите. Ако не направите нещо, с което да се отличавате, ще си останете в категорията на „непризнати гении“.

А къде е литературата във всичко това? – ще запитате Вие и с право.

Да, това не е литература, това е книгоиздаване. Както и „Гласът на България“ е риалити шоу, а не „Златният Орфей“.

И накрая повтарям за пореден път: Издаването на една книга е дълъг маратон, който започва, а не завършва с написването. От един автор се очаква да прави реклама, да дава интервюта, да участва активно в социалните мрежи, да ходи по турнета и най-важното – да се изправя редовно пред непознати хора и да ги убеждава, че трябва да купят книгата му.

Ако само си пишете за удоволствие и/или „за да изкарате демоните от вас“, то изобщо не се впускайте в целия процес.

  2017-06-05
 

 

Сподели във Facebook
Предишнa колонка     Следваща колонка
Подводните камъни на римите Не било точно „Титаник”
 
Коментари
За да можете да въвеждате коментари, трябва да бъдете логнат чрез бутона "Connect with Facebook".