Фондация Буквите
Контакти Поща
Пишете ни     

Литературен

сайт

Книжарница

КНИГИТЕ

Електронни

книги

Алманах

"Нова българска литература"

Издателство
"Буквите"
Мечта за книга
Електронен журнал  
  Най-нови (0)
  Последни отзиви (0)
  Първи публикации
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
  Последнo прочетени
Препоръчано   .
Препоръчано
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
.
.
Автори   .
  По азбучен ред
  Нови автори
.
.
Преводи и чужд.език   .
  По раздели
  Преводачи
.
.
Други   .
  Фотоархив (ново)
  Видеоархив (ново)
  Реклама
  Статистика
Оn-line помощ
  info@bukvite.bg

Клуб 'Буквите'
.
.
 
ТЪРСЕНЕ   


Разширено търсене
Google Analytic
 
Когато гръм удари...  
1014. Писатели - овладейте комуникацията!

Докато учих в Университета си представях, че ще седя в дъното на офиса, ще си програмирам и няма да ми се налага да говоря с клиенти.

Тая мечта се разби още в първата ми работа и оттогава цял живот работя основно с хора.

Когато започнах да ръководя Буквите ми обясниха, че близо 60% от времето ми ще мине в комуникации. Първоначално не вярвах, но после се оказа, че процента реално е по-голям, с този 24/7 живот в социалните мрежи.

Та, ако сте автор, не се надявайте, че ще можете да си стоите кротко вкъщи и да си пишете, а някой друг ще се занимава с комуникациите с читателите ви. Тези времена изтекоха толкова отдавна, че вече се съмнявам, че са съществували. Живеем във времена, където не само авторите са известни поименно, следят се в социалните мрежи, комуникира се с тях…

Живеем във времена, когато дори и читателите/купувачи на книгите са известни поименно. Всъщност това е първото нещо, което трябва да направи един автор – да формира фен кръг около себе си.

Как да комуникираме:

 

  1. Разделете личния си живот от професионалния – основно правило.

Най-добре е отделете специален акаунт или поне страница, в която комуникирате с феновете си. Всички имаме лоши моменти в живота, всички ни се иска да изревем на умряло… Правете го, но е желателно феновете ви да не научат за това… Гугъл също!

 

2. Бъдете позитивен

Разберете, в тази комуникация вие сте в ролята на продавачи.

Вероятно не печелите добре от книгите си или изобщо никой не иска да ви издава. Това не интересува читателите. Те имат същите проблеми – плащат им малко и едва покриват сметките си. Дори и да ви лайкват гневните постинги и да викат с вас – Долу, нито ще започнат да купуват повече книгите Ви, нито нещо около вас ще се промени.

По-скоро се постарайте да им обясните, как четейки книгата Ви те за няколко часа ще успеят да избягат от този свят и да получат удовлетворение от прочитането.

 

3. Не обиждайте читателите!

Постинги от типа – „В тая жалка Чалгария“ и подобни няма да ви увеличат продажбите, нито ще ви доведат нови фенове, освен такива пропаднали аутсайдери като вас. Запомнете – това, че книгите ви не се продават, както очаквате, не е заради лошата икономическа обстановка, заради това че в България никой не чете и други подобни причини, а само поради една:

- Не сте написали нещо достатъчно добро за пазара, а и това което сте написали не знаете как да продадете!

Колкото и да не Ви се иска, ако искате да станете професионален автор, научете се да се продавате.

 

 4. Овладейте устната (вербална) комуникация

Повечето от нас пишат, защото им е по-лесно да комуникират така, но реалността накрая е една – трябва да се изправяте редовно пред непознати хора и да ги убеждавате да купят книгата ви.

Научете се да говорите пред публика, да четете произведенията си, да отговаряте на въпроси и най-вече – да не се питате постоянно „Ама аз не знам какво правя тук“, както една известна поетеса го направи на премиерата си.

 

 

  2017-05-04
 

 

Сподели във Facebook
Предишнa колонка     Следваща колонка
Честит ден на труда, писателю! Глаголните времена в художествения текст и начинът им на употреба
 
Коментари
За да можете да въвеждате коментари, трябва да бъдете логнат чрез бутона "Connect with Facebook".