1014. Писатели - овладейте комуникацията!

Когато гръм удари... | Иван Богданов

Докато учих в Университета си представях, че ще седя в дъното на офиса, ще си програмирам и няма да ми се налага да говоря с клиенти.

Тая мечта се разби още в първата ми работа и оттогава цял живот работя основно с хора.

Когато започнах да ръководя Буквите ми обясниха, че близо 60% от времето ми ще мине в комуникации. Първоначално не вярвах, но после се оказа, че процента реално е по-голям, с този 24/7 живот в социалните мрежи.

Та, ако сте автор, не се надявайте, че ще можете да си стоите кротко вкъщи и да си пишете, а някой друг ще се занимава с комуникациите с читателите ви. Тези времена изтекоха толкова отдавна, че вече се съмнявам, че са съществували. Живеем във времена, където не само авторите са известни поименно, следят се в социалните мрежи, комуникира се с тях…

Живеем във времена, когато дори и читателите/купувачи на книгите са известни поименно. Всъщност това е първото нещо, което трябва да направи един автор – да формира фен кръг около себе си.

Как да комуникираме:

 

  1. Разделете личния си живот от професионалния – основно правило.

Най-добре е отделете специален акаунт или поне страница, в която комуникирате с феновете си. Всички имаме лоши моменти в живота, всички ни се иска да изревем на умряло… Правете го, но е желателно феновете ви да не научат за това… Гугъл също!

 

2. Бъдете позитивен

Разберете, в тази комуникация вие сте в ролята на продавачи.

Вероятно не печелите добре от книгите си или изобщо никой не иска да ви издава. Това не интересува читателите. Те имат същите проблеми – плащат им малко и едва покриват сметките си. Дори и да ви лайкват гневните постинги и да викат с вас – Долу, нито ще започнат да купуват повече книгите Ви, нито нещо около вас ще се промени.

По-скоро се постарайте да им обясните, как четейки книгата Ви те за няколко часа ще успеят да избягат от този свят и да получат удовлетворение от прочитането.

 

3. Не обиждайте читателите!

Постинги от типа – „В тая жалка Чалгария“ и подобни няма да ви увеличат продажбите, нито ще ви доведат нови фенове, освен такива пропаднали аутсайдери като вас. Запомнете – това, че книгите ви не се продават, както очаквате, не е заради лошата икономическа обстановка, заради това че в България никой не чете и други подобни причини, а само поради една:

- Не сте написали нещо достатъчно добро за пазара, а и това което сте написали не знаете как да продадете!

Колкото и да не Ви се иска, ако искате да станете професионален автор, научете се да се продавате.

 

 4. Овладейте устната (вербална) комуникация

Повечето от нас пишат, защото им е по-лесно да комуникират така, но реалността накрая е една – трябва да се изправяте редовно пред непознати хора и да ги убеждавате да купят книгата ви.

Научете се да говорите пред публика, да четете произведенията си, да отговаряте на въпроси и най-вече – да не се питате постоянно „Ама аз не знам какво правя тук“, както една известна поетеса го направи на премиерата си.

 

 


2017-05-04

Питай знаещите

Специалистите в областта на писане, издаване и продаване на книги, ще отговорят на вашите въпроси

Абонамент

(скоро)

Сбъдни мечтата си, издай своя книга! Мечта за книга"(http://dreambook.bg)