Фондация Буквите
Контакти Поща
Пишете ни     

Литературен

сайт

Книжарница

КНИГИТЕ

Електронни

книги

Алманах

"Нова българска литература"

Издателство
"Буквите"
Мечта за книга
Електронен журнал  
  Най-нови (0)
  Последни отзиви (0)
  Първи публикации
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
  Последнo прочетени
Препоръчано   .
Препоръчано
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
.
.
Автори   .
  По азбучен ред
  Нови автори
.
.
Преводи и чужд.език   .
  По раздели
  Преводачи
.
.
Други   .
  Фотоархив (ново)
  Видеоархив (ново)
  Реклама
  Статистика
Оn-line помощ
  info@bukvite.bg

Клуб 'Буквите'
.
.
 
ТЪРСЕНЕ   


Разширено търсене
Google Analytic
 
Когато гръм удари...  
1011. Няколко основни правила за провеждане на премиери

1. Премиерите на книги имат една единствена цел – да продават книги! 

a. На посетителите на премиерата трябва да бъде осигурена лесна възможност да закупят книги. Истории от типа – „ама има ги в книжарниците, купете си оттам“ са несериозни. Вие сте успели да събере ваши евентуални читатели на едно място. Не разчитайте на това, че те ще има време/възможност/желание да търсят вашите книги в книжарниците;

b. Сценарият трябва да бъде насочен към това – да убеди хората, дошли на премиерата, че тази книга си заслужава да я имат в библиотеката си. Не правете префъцунени сценарии, които да тръгнат да доказват колко голям (велик) автор сте. Дори и това да е така, хората са дошли да купят конкретната ви книга, а не да гледат как си галите егото за тяхна сметка;

c. Разбира се, не трябва и обратното – така и така сте дошли, кво ще приказваме, то всичко ясно, вземете си по книга и да ходим да пием;

 

2. На премиерите звездата сте Вие! 

a. Направете сценария така, че всякакви допълнителни прояви, музикални изпълнения и прочие да бъдат съпътстващи

b. Не канете звезди. Въпреки надеждите ви, тези звезди няма да привлекат други хора (ако ги харесват ще отидат на тяхна премиера), но ще ви изядат ценно време от премиерата, говорейки общи приказки, които имат за цел да покажат колко велики са те, а не автора

c. Каненето на „известна личност“ (писател, литературен критик и прочие) няма да ви направи велик в очите на посетителите на премиерата, а само ще покаже несигурността ви да излезете сам на сцената.

d. Избягвайте скучни литературни анализи. Хората не ги слушат. В момента, в който се чуе типичната реч на литературната критика, всички автоматично изключват. Литературната критика е хубаво нещо, но мястото ѝ не е на премиера. Публикувайте критиката на страницата си и където се сетите, хората които искат ще я прочетат, а няма да разсеете премиерата. Не съм забелязал досега някой блеещ на събитието, след 3-4 страници сухи приказки да се е засилил да си купи книга. 

e. Музиката трябва да бъде съпътстваща (в повечето случаи е добре само като музикален съпровод), а не основна част от премиерата. Преди години на едно представяне слушах в захлас как пее Калуди Калудов, от тогава го слушам с удоволствие, но така и не запомних нито автора, нито премиерата…

 

3. Документирайте всичко!

Живеем във времената на интернет и социални мрежи. Не всички имат възможност да посещават премиерите, но пък имат желание и време да гледат снимки и най-вече клипове в мрежата.

Ако сте организирали страхотен перформанс – рецитации, музика, речи е безМислено всичко това да остава недокументирано.

Наблегнете най-вече на видеото. Мрежата стана бърза, потребителите обичат да гледат видео. Заснемайте всичко, пускайте го като цяло и на отделни клипове в Тубата, Вибокс, Фейсбук и където се сетите.

Още повече, че сценария на една премиера е доста статичен като движение и снимките, особено за хората които не са присъствали, често изглеждат едни и същи – някой стои на сцената и чете…

Всичко това, естествено, има смисъл само ако имате желание да продавате вашите книги. Ако целта Ви е да направите едно литературно четене пред приятели или да се напиете с тях в кръчмата – горните неща са излишни.

Но си дефинирайте ясно целите преди да започнете! Повечето автори продължават да бъркат премиера на книга с литературен перформанс, последван от едно яко напиване

И никога, ама никога не правете коктейл/почерпка на самата премиера.

Това, първо ще обърка частта с даването на автографи, когато една част от хората ще се наредят за автографи, а други на шведската маса.

И второ – ще ви докара хора, които само обикалят премиери да се наядат. Повярвайте, има цяла организация.

Повече по темата за премиерите можете да прочетете в новото, допълнено издание на „Пътят на книгата“.

  2017-04-23
 

 

Сподели във Facebook
Предишнa колонка     Следваща колонка
Връзката читател - автор За ползата от спечелените и Не спечелените конкурси
 
Коментари
За да можете да въвеждате коментари, трябва да бъдете логнат чрез бутона "Connect with Facebook".