Фондация Буквите
Контакти Поща
Пишете ни     

Литературен

сайт

Книжарница

КНИГИТЕ

Електронни

книги

Алманах

"Нова българска литература"

Издателство
"Буквите"
Мечта за книга
Електронен журнал  
  Най-нови (1)
  Последни отзиви (0)
  Първи публикации
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
  Последнo прочетени
Препоръчано   .
Препоръчано
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
.
.
Автори   .
  По азбучен ред
  Нови автори
.
.
Преводи и чужд.език   .
  По раздели
  Преводачи
.
.
Други   .
  Фотоархив (ново)
  Видеоархив (ново)
  Реклама
  Статистика
Оn-line помощ
  info@bukvite.bg

Клуб 'Буквите'
.
.
 
ТЪРСЕНЕ   


Разширено търсене
Google Analytic
 
Когато гръм удари...  
1002. Как да привлечем читатели и купувачи на книгите си 2

В предната колонка разгледахме как да стане известни. След като сме направили това, придобили сме някакви фенове и прочие е време да преминем към втората част от плана – Да създадем продукт, който да им предложим.

Отсега чувам възмутените възгласи – Ама как така, книгата не е продукт, принизявате творчеството и всякакви други подобни възгласи.

Истината е една – писането си е писане, но книгоиздаването е комерсиална дейност и се занимава с производство и продажби на книги.

Ако сте написали някаква некомерсиална книга (има много такива), то се налага да се намери отнякъде финансиране, което да покрие разходите по издаването. Има такива възможности – спонсори, грантове, програми за подкрепа на книгата.

Тук ще разгледам случая, когато издавате книга с комерсиална цел.

 

Какво трябва да направим в началото?

Подберете тема, която би вълнувала феновете Ви. Желателно е тая тема да е интересна и на по-широка публика.

Естествено, най-лесното е да съберете всичко, което сте написали (в повечето случаи в стил „отвътре ми идва“), но такъв род книги са продаваеми сами в средата на приятели и роднини, които ще ги купят заради вас, а не за да ги четат.

Огледайте какви книги са водещи в класациите по продажби в книжарниците, огледайте какви книги четат и обсъждат хората около вас и изобщо за какви книги се говори.

Измислете някакво убийствено заглавие. Заглавието продава много. Проверете внимателно в Гугъл дали вече няма някакво подобно заглавие. Изберете такова, което привлича погледа, не е стандартно, елементарно и да си кажем честно – безлично.

На всички мои книги съм измислял заглавията предварително и съм оформял концепцията на книгата около него. Не всички автори работят така, но е  важен крайния резултат. Заглавието трябва да изразява основната идея на книгата и когато читателите го видят, да бъдат привлечени да я купят. Давам, за пореден път, последния си роман – „Самотата спи на възглавницата“, който го продадох съвсем на зелено, преди изобщо да започна да го пиша, само на база заглавието и няколко откъса във Фейсбук.

Е, и заради убийствената корица.

Корицата е 50% от продажбите и никога, ама никога не си позволявайте да икономисвате от нея. Ако си мислите, че с картинка от интернет и някакъв надпис сложен в Пейнта, ще направите корица, която ще накара хора, които не ви познават, да купят книгата Ви, явно говорим на различни езици.

 

Изобщо – книгоиздаването не е евтин бизнес и затова направете добре проучванията си и разчетите, преди да пристъпите към издаването на книга.

И очаквайте следващата колонка – Бизнес план за издаване на книга.

 

 

  2017-04-03
 

 

Сподели във Facebook
Предишнa колонка     Следваща колонка
Милост за диалозите Как да се провалите като автори? Гледайте и се учете
 
Коментари
За да можете да въвеждате коментари, трябва да бъдете логнат чрез бутона "Connect with Facebook".