Фондация Буквите
Контакти Поща
Пишете ни     

Литературен

сайт

Книжарница

КНИГИТЕ

Електронни

книги

Алманах

"Нова българска литература"

Издателство
"Буквите"
Мечта за книга
Електронен журнал  
  Най-нови (1)
  Последни отзиви (0)
  Първи публикации
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
  Последнo прочетени
Препоръчано   .
Препоръчано
  По раздели
  По азбучен ред
  Случайни произведения
.
.
Автори   .
  По азбучен ред
  Нови автори
.
.
Преводи и чужд.език   .
  По раздели
  Преводачи
.
.
Други   .
  Фотоархив (ново)
  Видеоархив (ново)
  Реклама
  Статистика
Оn-line помощ
  info@bukvite.bg

Клуб 'Буквите'
.
.
 
ТЪРСЕНЕ   


Разширено търсене
Google Analytic
 
Когато гръм удари...  
1000. Как да привлечем читатели и купувачи на книгите си

 

Всички автори се сблъскват с един фундаментален проблем – написали са книга, отпечатали са я и… никой не се интересува от нея, дори и безплатно.

Това е много чест проблем, затова винаги обяснявам, че в процеса на книгоиздаване се започва обратно – първо си правиш реклама на книгата и намираш ниша за нея, а след това тръгваш я да я издаваш.

Какво трябва да направим?

  1. Станете известен!

„Ама защо трябва да ставам известен, кой се интересува от мен като автор, аз съм казал всичко в произведенията си?“

Няма такова нещо. В България всяка седмица в книжарниците постъпват средно 100 книги. Шансът някой да забележи вашата книга между тях, особено ако не е подкрепена от известно издателство е почти нулева. Затова, трябва да се погрижите предварително хората да научат за вас.

 

Къде трябва да се насочим:

Не правете грешката да се мъчите да ставате известни сред други пишещи в разни литературни сайтове и групи. Принципно всички там са с тази цел, да не говорим че творците са с много високо ЕГО и често избухват скандали.

Запомнете – Вие търсите купувачи на книгата, а не „братя по перо“.

 

Кой купува първи книги на автори?

Каквито и да са големите Ви мечти, че вашата книга, влязла в книжарниците, ще бъде открита от хиляди знайни и незнайни читатели, реалността е, че подобни книги се купуват от приятелско роднински кръг.

За роднините ясно – броят е ограничен, но се постарайте да обясните на всички, че пишете, че готвите книга, че искате да ги видите на премиерата, защото сте единствения пишеш в цялата голяма фамилия (дано да сте единствения) и всичко, което може да задвижи роднинската подкрепа и те да купят вашата книга.

„Ама как така ще призная, че пиша, нали всички ще ми се смеят?“

В тия времена на масов интернет и където всички вече са във Фейсбук, то няма начин родата Ви да не разбере че пишете и, че сте издали книга.

Опасността да Ви се присмеят е много по-малка от вероятността да се обидят, че … „ама ние тук сме ти близки роднини, а ти нищо не си ни казал…“.

 

Приятели – как да направим приятелски кръг, който да харесва това, което пишем?

Ами… пишете!

Аз успях да продам роман на зелено, който изобщо не бях написал. Но в продължение на няколко години редовно пусках откъси, по темата на книгата, всички подписани със заглавието на книгата.

Естествено, при сглобяване на романа в него влязоха малко от тези откъси, но през годините бях създал доста голяма маса почитатели, които харесваха и темата, и стила ми и искаха тази книга.

 

Какви откъси да пишем?

Фейсбук (най-доброто място за реклама в момента) е специфична медия. Там хората няма време и възможност да четат дълги откъси. Затова пишете, все едно пишете сериали. И докато един сериал е 30-40 мин, то един откъс във Фейсбук трябва да бъде до 30-40 реда.

Желателно е да е завършен откъс, включващ начало, завръзка и решение, така че някой, попаднал за първи път на подобен откъс да разбере нещо от него (и да го хареса), а не да се е налагало да е чел предишните откъси.

Ако не можете да пускате самостоятелни откъси, пускайте отделни глави от произведението си (не се притеснявайте, никой няма да ви го открадне), като спазвате пак горните условия – всяка глава, която пускате, да бъде завършен откъс, като естествено, оставяте отворен края, така че читателите да се заинтересуват да четат нататък.

За неразбралите – прочетете „Хиляда и една нощ“. Там всички тези методи са добре описани.

Винаги подписвайте произведенията си. Дори и да не ги четат всички, то заглавието на книгата Ви ще се набие в очите на читателите и ще го запомнят.

Направете си страница за произведенията и публикувайте всички откъси там, освен на стената си, така че всеки заинтересувал се от откъса да може да прочете всичко публикувано.

 

Рекламирайте, много рекламирайте навсякъде. Ако нямате средства за платена реклама, то тогава правете това ръчно, пишейки по страници, стени на приятели и където можете, за да Ви забележат.

„Ами аз нямам време, нямам и средства, а май и нямам желание, аз искам само да си пиша, а всичко друго да го прави някой друг“.

Ами… пишете си. Писането е силно положителен процес.

Но писател е професия и изисква много качества, като писането е само част от тях.

 

След като сме станали относително известни, вече може да се замислим за издаване на книга. За да направим това е много важно следното:

Да приемем, че сме натрупали купувачи – остава да им създадем и продукт.

 

Как става това, ще разберете в следващата ми колонка.

 

  2017-03-27
 

 

Сподели във Facebook
Предишнa колонка     Следваща колонка
Пейзажите не са текстови пълнеж Милост за диалозите
 
Коментари
За да можете да въвеждате коментари, трябва да бъдете логнат чрез бутона "Connect with Facebook".